Creative RESEARCH BOOK

—

PROGRAMUL – wearable culture research

Proiectul – Creative RESEARCH BOOK

“Research is what I’m doing when I don’t know what I’m doing”.
Wherner von Braun[1]

In comparaţie cu alte industrii creative, moda se mişcă incredibil de rapid. Acest lucru conduce la o presiune constantă de a “reinventa roata” în fiecare sezon, de a aduce o notă proaspătă, stimulativă, de a crea sentimentul mobilizator de “a fi pe val”. Este o formă de energizare permanenetă a suportului uman, gestionând speranţele şi aspiraţiile, reacţiile la “ficţiuni posibile”. Acestea sunt făcute viabile prin procesul de design specific modei – o experienţă graduală, acensională, într-un dialog tridimensional între idee, execuţie şi promovare.

Cercetarea de modă înseamnă investigatie creativă, condusă metodic, printre meandrele intuiției și cunoașterii, din exteriorul și din interiorul creatorului.

Înseamnă de asemenea, ordonarea. dezordonarea și recompunerea informației, după noi și originale criterii, alăturând sentimente personale, atitudini senzoriale, fome ale cunoașterii empirice, științifice sau intuitive.
Este vorba despre o permanentă reinventare a propriei atitudini de viață.
Înainte de orice, cercetarea în răspunsul de modă trebuie să se desfășoare într-o stare creativă și vizionară, undeva la intersecția dintre necesitate și explorare, într-o stare, de bucurie, incitare și exaltare.

Moda, prin însăși definiția sa, exprima ”Zeitgeist” sau spiritul vremurilor, iar creatorii de modă ”extrag” sensuri și simboluri inedite din haosul de informații, care plutesc în Univers. Sunt mari vânători de forme noi de exprimare, utilizând în procesul de creație în forme inedite de potențare a imaginației.

Creatorii de modă sunt oameni care, profesional sunt obligaţi să caute, să simtă, să înţeleagă şi să exprime în limbaj, de multe ori inventat “ad hoc”, noile modele ale valorilor viitorului.

Ei trebuie să «simtă» vibraţia viitorului, să înfăţişeze ceea ce este emergent, şi ceea ce, prin mecanismele şi instrumentele creative poate fi exprimat public.

Caietele de cercetare în modă sunt de fapt, instrumente de explorare a sistemului cultural și a propriilor atitudini referitoare la acesta. În sine, pot însemna mult mai mult decat căutări stricto-senso, pot rămâne adevărate mărturii ale unui moment anume, creații în sine, exprimate în limbaj complex.

EXPOZIȚIA ”CREATIVE RESEARCH BOOK” aduce în atenția publicului, teme de cercetare creativă, instrumente de lucru ale studenților Universității Naționle de Arte, Departamentul MODĂ, în programul de cercetare wearable culture research, coordonat de Dr Ioana Sanda Avram.

Temele sunt foarte variate, de la explorarea valorilor culturale simbolice ale unor culturi și state, la subculturi urbane, la inspectarea sortimentelor vestimentare, la expresia unor noi concepte, pana la narațiuni în limbaje alternative (culpare, structură, etc…)

Vizionare plăcută.

[1] Wernher Magnus Maximilian, Freiherr von Braun, cunoscut mai ales ca Wernher v.n Braun (n. 23 martie 1912, Wyrzysk, Prussia, d. 16 iunie 1977, Alexandria, Virginia, SUA) a fost un om de știință germanoamerican, pionier și vizionar al dezvoltării tehnologiei și zborurilor rachetelor.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s